לייעל את החיים: חמש אפליקציות פרודוקטיביות לאנדרואיד


לשדרג את מסך הנעילה, לערוך מסמכים ב-Google Docs, לנהל רשימת מטלות ולרשום פתקים ותזכורות. היישומים לאנדרואיד שיחסכו לכם זמן ויהפכו אתכם לבעלי הטלפון היעיל בסביבה
שי ענבל 11.11.09, 20:30 5 תגובות



להורדת האפליקציות יש לסרוק את הברקוד עם האנדרואיד, באמצעות תוכנת Barcode Scanner. מדריך וידיאו ניתן למצוא כאן .

1. לשדרג את מסך הנעילה של האנדרואיד

 
צילום מסך
FlyScreen צילום מסך
FlyScreen היא אפליקציה מיוחדת במינה, המחליפה את מסך הנעילה הרגיל והמשעמם של האנדרואיד ומאפשרת לבצע התאמה אישית של ווידג'טים מיוחדים שיוצגו בו. האפשרויות הן מגוונות. לוח שנה, הודעות SMS, טוויטר, פייסבוק והכי טוב - עשרות הזנות RSS של אתרי חדשות מן המוכן: טקראנץ', גיזמודו, Lifehacker, Mashable, Cnet ניתנים כולם להוספה בקלות למסך הנעילה, בחלוקה לדפים שונים ביניהם אפשר לעבור עם האצבע. ניתן גם להוסיף כל RSS שהוא על ידי הדבקת הכתובת שלו באפליקציה. FlyScreen מאפשר, בלחיצה על האייטם, לקרוא אותו בדפדפן האנדרואיד, לשתף אותו במייל או לשמור אותו לקריאה מאוחרת יותר - ללא צורך לצאת מנעילת המסך.

בנוסף ליכולת לדפדף בין הודעות ה-SMS, הפגישות בלוח השנה והידיעות החדושתיות האחרונות, FlyScreen מציג גם התראות מיוחדות כל פעם שקורה משהו חשוב, על ידי צליל או רטט. בצורה זו לעולם לא תאחרו לפגישה או תפספסו אזכור שלכם בטוויטר או בפייסבוק. שימו לב רק למצב הסוללה מדי פעם - למסך נעילה פונקציונלי יש גם חסרונות.

מחיר: חינם. השימוש באפליקציה מותנה ביצירת חשבון משתמש ללא תשלום
 
ברקוד לסריקה מהמכשיר:

2. רשימת המטלות הטובה ביותר


שמו של Remember the milk כבר הולך לפניו בתור שירות To-Do List מצוין, המאפשר לנהל בקלות וביעילות את כל המשימות, תוך שימוש בתגיות, רשימות, תאריכים, סדר חשיבות, תזכורות ועוד.

האפליקציה, שקיימת כבר זמן מה עבור מספר סמארטפונים, ביניהם ווינדוס מובייל, בלקברי ואייפון, הגיעה בחודש שעבר גם לאנדרואיד. יתרון עצום של הגרסה לאנדרואיד על פני האחרות הוא התכונות הייחודיות לה, שמנצלות את יכולות מערכת ההפעלה: סינכרון המשימות ברקע (גם ללא הפעלת היישום), ווידג'ט (Widget) להצבה על מסך הבית, ועוד. בווידג'ט ניתן להציג את המשימות לאותו יום, כל המשימות שישנן או משימות מתוך רשימה מוגדרת מראש. הרשימה יכולה להיות גם רשימה חכמה (Smart List), המכילה, בתור דוגמה, את כל המשימות בעדיפות גבוהה לאותו שבוע. ניתן ללמוד עוד על רשימות חכמות ב-Remember the Milk כאן.

החיסרון היחיד של האפליקציה הוא העובדה כי היא אינה חינמית, ודורשת מינוי Pro באתר. עם זאת, הסכום אינו גבוה במיוחד והאפליקציה היא פנינה של ממש.

Remember the Milk
 
מחיר: מצריך חשבון Pro בשירות Remember the Milk, שעלותו 25 דולר לשנה. חינם ל-15 יום.

 ברקוד לסריקה מהמכשיר:

3. רשימת מטלות חינמית ויעילה


צילום מסך
Astrid צילום מסך
למי שלא מוכן להוציא 100 ש"ח בשנה, קיימת האפליקציה Astrid - מנהל משימות עם פיצ'רים רבים ושימושיים, המסתנכרן עם שירות Remember the Milk - גם אוטומטית, במידה והוגדר לו. הממשק פשוט ונוח, וניתן בקלות להוסיף, למחוק, לערוך ולהשלים משימות. Astrid תומך בתגיות, המאפשרות למיין את המשימות לפי נושאים ובתאריך יעד פשוט או מורכב - כל שבועיים, למשל. נוסף על הפונקציות הללו האפליקציה מציעה גם מגוון תכונות נוספות: קביעת דד-ליין, תזכורות מותאמות אישית, הוספת משימה ללוח השנה בטלפון, מעקב אחר פרויקטים ופונקציות רבות וייחודיות.

Astrid היא אלטרנטיבה מצוינת, ובמקרים רבים אף טובה יותר מהאפליקציה הרשמית של Remember the Milk. אם אין לכם חשבון בשירות, תוכלו גם לבחור שלא להסתנכרן עמו, ולשמור את רשימת המטלות רק בטלפון עצמו.
  
מחיר: חינם

ברקוד לסריקה מהמכשיר:

4. לערוך מסמכים ב-Google Docs מהאנדרואיד


gDocs הוא יישום משובח שלא עולה גרוש, ומאפשר לגשת בקלות אל כל מסמך בחשבון הגודל דוקס, להוריד אותו ולבצע עליו את כל הפעולות המתבקשות - קריאה, עריכת טקסט, מחיקת הקובץ, יצירת קובץ חדש ושליחה שלו בהודעת מייל. בסיום העבודה על הקובץ ניתן להעלות אותו מחדש אל גוגל דוקס, והשינויים ישמרו באתר.

כדאי רק לציין ש-gDocs לא תומך ביישור של הטקסט, ועריכת מסמכים באמצעות האפליקציה תגרום להם להיות מיושרים לצד שמאל של המסך. גם על יישור של שפת הכתיבה אין ממש מה לדבר, וכדאי להיזהר אם המסמך שלכם מכיל מילים באנגלית ובעברית באותו משפט.

מחיר: חינם

ברקוד לסריקה מהמכשיר:

5. יישום כתבן לאנדרואיד


AK Notepad מאפשר לרשום בקלות ובמהירות פתקונים במכשיר, ולבצע איתם פעולות שונות. ניתן לשנות את הפונט, גודל וצבע הטקסט, לייבא מסמכי TXT מכרטיס הזיכרון (SD Card) של המכשיר, ולייצא אליו, לפייסבוק, לג'ימייל או להודעת SMS. כמו כן, קיימת ביישום תכונה חביבה המאפשרת ליצור קיצור דרך לפתק על מסך הבית של האנדרואיד, לגישה מהירה. אפשר גם למיין את הפתקים לפי תווית (יצירת תווית נעשית מהפתק עצמו), לבצע חיפוש ואפילו ליצור תזכורת, בלחיצה על כפתור התפריט בעת עריכת הפתק. יישום קטן, שימושי וחכם.

צילום מסך
AK Notepad צילום מסך

מחיר: חינם

 ברקוד לסריקה מהמכשיר:

כתבות נוספות:

מדריך וידיאו: לסרוק ברקודים ולהשוות מחירים עם אנדרואיד

חנות היישומים של אנדרואיד: מדריך היכרות


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כתב מרגש של ליאת גת, שהקריא שלמה ארצי בתוכנית הרדיו שלו על אמהות:

Rolex GMT Master II Review