מקצרים תהליכים: חמש דרכים ליצור קיצורי דרך שימושיים באנדרואיד

מקצרים תהליכים: חמש דרכים ליצור קיצורי דרך שימושיים באנדרואיד
כל משתמש אנדרואיד ממוצע מבזבז שניות יקרות מחייו במעבר בין מסכים. בעזרת כמה טיפים שימושיים תוכלו לחסוך את הזמן הזה, על ידי מקסום המקום שמספק מסך הבית
שי ענבל 21.12.09, 20:04 6 תגובות

להורדת האפליקציות יש לסרוק את הברקוד עם האנדרואיד, באמצעות תוכנת Barcode Scanner. מדריך וידיאו ניתן למצוא כאן

1. קיצור דרך לכל פעולה במכשיר


בכל מערכת הפעלה של סמארטפון, במיוחד במערכת מורכבת כמו של האנדרואיד, המשתמש עשוי למצוא את עצמו מתמודד עם עשרות מסכי הגדרות המסתעפים אחד בתוך השני וגורמים לבזבוז זמן רב.

כאן נכנסת לתמונה Any Cut. אפליקציה זו מאפשרת להציב על מסך הבית של האנדרואיד אייקונים המהווים קיצורי דרך לפעולות מסוימות במכשיר. היא מכילה אפשרויות רבות: מחיוג מהיר ושליחת הודעות SMS לאנשי קשר ספציפיים, דרך בחירה במסך הגדרות מסוים ביישום (ניהול אפליקציות, למשל) ועד להגדרה ידנית של פעולות מסוימות (למשתמשים מתקדמים).

כל שיש לעשות הוא להיכנס לאפליקציה, ללחוץ על New Shortcut ולבחור את הפעולה אליה רוצים ליצור קיצור דרך. האייקון המתאים כבר יופיע על מסך הבית לאחר מכן.

מחיר: חינם

ברקוד לסריקה מהמכשיר:

2. לקבץ מספר אפליקציות תחת אייקון אחד


תכולת תווית ב-Apps Organizer
Apps Organizer הוא יישום שימושי המסייע בארגון אייקוני האפליקציות על מסך הבית באנדרואיד, באמצעות יצירת תוויות
(Labels) מיוחדות לפי נושאים. כל Label יכול לאגד בתוכו מספר בלתי מוגבל של אפליקציות. לחיצה על האייקון של ה-Label תקפיץ חלון עם כל היישומים שלו, אותם ניתן להפעיל בהקשה אחת. הקטלוג של היישומים לפי תוויות קל ופשוט, והוא מסייע להפוך את מכשיר האנדרואיד למאורגן להפליא תוך דקות.


ניתן גם ליצור תוויות חדשות, לבחור להן אייקון ולהציבן במסך הבית, כאילו היו יישומים של ממש.

כדי להציב תווית במסך הבית, יש להקיש על כפתור ה-Menu במכשיר, ללחוץ על Add, לבחור ב-Shortcuts ולאחר מכן ב-Apps Organizer ובתווית הרצויה.

מחיר: חינם

ברקוד לסריקה מהמכשיר:

4. יצירת תיקיות באנדרואיד


שינוי שם תיקיה באנדרואיד: לחיצה ממושכת על פס הכותרת
בהקשה על כפתור Menu, בחירה ב-Add ולחיצה על Folders מתגלות מספר אפשרויות לארגון וקיצור תהליכים במערכת ההפעלה. העיקריות שבהן הן האופציות לארגן את אנשי הקשר. אפשר להוסיף למסך הבית תיקיה המכילה את כל אנשי הקשר שלהם מספרי טלפון או את אלו המסומנים בכוכבית בלבד.

תיקיות אלו הן דינמיות והתוכן בהן מתעדכן בהתאם לשינויים שתבצעו. קיימת גם האפשרות להוסיף את ספר הטלפונים של פייסבוק, למשל, המכיל את כל אנשי הקשר שרשמו את מספר הטלפון שלהם באתר. הוספת ספרי טלפונים כאלו קיימת רק במידה ואפליקציות מסוימות, המוסיפות סוג תיקיה זה, מותקנות במכשיר.

אולם סוג התיקיה הנפוץ ביותר הוא פשוט New Folder. תיקיה זו יכולה להכיל אייקונים של אפליקציות, קישורים לאתרים או כל אובייקט אחר (שאינו תיקיה).

לאחר גרירת האייקונים הרצויים אל התיקיה, ניתן לשנות את שמה על ידי לחיצה ממושכת על פס הכותרת של החלון.

3. גישה מהירה לתוויות בג'ימייל


הדרך היעילה ביותר לסדר את המיילים בג'ימייל היא באמצעות תוויות. יישום הג'ימייל באנדרואיד הוא המוצלח ביותר מסוגו עבור סמארטפונים, ומאפשר לנהל ולצפות בהן בקלות. כמו כן, ניתן להוסיף קיצור דרך לתווית ספציפית, וכך, למשל, לראות את כל המיילים הקשורים לעבודה או לפרויקטים עתידיים. אפשר גם לתת לינק ישיר לתיקיית הטיוטות או למיילים המסומנים בכוכבית.

כדי להוסיף קיצור דרך לתווית, יש ללחוץ על Gmail Label בתפריט יצירת קיצורי הדרך, ולאחר מכן על התווית אליה רוצים לקשר.

5. קיצורי דרך לאתרים על מסך הבית כמו באייפון


דוגמאות אייקוני קישורים לדפי אינטרנט שנוצרו באמצעות Better Bookmarks, ודוגמה לאייקונים שנוצרו בדרך הרגילה (מימין)
Better Bookmarks מביאה את יכולת האייפון להוסיף דף אינטרנט כקיצור דרך על עמוד הבית, למכשירי האנדרואיד. לאחר הפעלתה יש ללחוץ על New Shortcut, ובמסך החדש אפשר לבחור באחד מדפי האינטרנט שנמצא בסימניות בדפדפן, או להקליד כתובת חדשה. היישום ינסה לאתר את האייקון התואם לאייפון, ואם לא ימצא כזה, ישתמש ב-Favicon. בכל מקרה שהוא, אפשר לספק כתובת לתמונה משלכם בעת יצירת קיצור הדרך.

במידה ותרצו להוסיף קיצור דרך לדף אינטרנט בדרך הרגילה ולא דרך Better Bookmarks, פשוט בחרו ב-Bookmark בתפריט הוספת קיצורי הדרך. במידה ולאתר קיים Favicon, הוא יופיע במשבצת קטנה לצד האייקון הסטנדרטי שמסמל דף אינטרנט.

מחיר: חינם

ברקוד לסריקה מהמכשיר:

מדריכים נוספים:

מיקרובלוגינג באנדרואיד: חמש אפליקציות הטוויטר המובילות

לייעל את החיים: חמש אפליקציות פרודוקטיביות לאנדרואיד

(לערוץ סמארט-אפ - smartapp.calcalist.co.il)

(ל-RSS של סמארט-אפ)




פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כתב מרגש של ליאת גת, שהקריא שלמה ארצי בתוכנית הרדיו שלו על אמהות:

Rolex GMT Master II Review