Google -מחיקת היסטוריית חיפוש לצמיתות

http://freedomofsearch.blogspot.com/2007/09/blog-post_04.html



מרבית הגולשים כלל לא יודעים את העובדה הבאה: מנועי חיפוש מסוימים אוספים ואוגרים את כל החיפושים הקודמים שלנו. מנועי חיפוש יודעים היטב מה חיפשנו, מתי עשינו את זה, אילו תוצאות בחרנו ולאילו אתרים אנחנו נוהגים ללכת.

למי שחושב לעצמו "מה איכפת לי אם החיפושים נכנסים לסטטיסטיקה הכללית?", הרי שהסיפור הרבה יותר מורכב מזה, ואף מסוכן לפרטיותם של מליונים: נתוני החיפוש שלנו, במקרים רבים, אינם אנונימיים. לרוע מזלנו, המידע הזה מקושר אל פרופיל אישי של אנשים אמיתיים, באמצעות חשבונות מקוונים להם אנחנו נרשמים כדי לקבל תיבת דוא"ל ענקית בחינם, לוח שנה מקוון, תוכנת מסרים מידיים, בלוג חינם, שירות התראות יעיל, תוכנת סטטיסטיקה לאתר, גישה לפורום או שירותים רבים אחרים בעלי ערך כלכלי עבורנו.

אז איך מוחקים את היסטוריית החיפוש (החיפושים הקודמים שלנו), מגינים על הפרטיות שלנו - ומונעים מכל מיני גופים ממשלתיים, תאגידים וארגונים אחרים לעקוב אחר הפעילות האישית שלנו?

בגוגל קוראים לזה "היסטוריית חיפושים (ביתא)" או "היסטוריית אינטרנט". כל מי שיש לו חשבון גוגל, בין אם דרך ג'ימייל או דרך כל שירות גוגלי שדורש הרשמה - למעשה מתחיל לצבור היסטוריה כזאת. חשוב לדעת איך להתחמק מהשירות הבעייתי הזה.

ב"גוגל", למשל, טוענים כי "היסטוריית האינטרנט מסייעת בקבלת תוצאות חיפוש מותאמות אישית המבוססות על הנושאים שאותם חיפשת", אך שוכחים לציין כי הממשל האמריקני יכול לנצל את השירות הזה כדי לדעת עליכם הכל, ובלי לדווח לכם על החדירה לפרטיותכם (חוק הפטריוט מסמיך גופי ביון אמריקניים לחדור לכל מאגר אפשרי, בלי חובת דיווח, שימוע או יידוע).

מידת התועלת שמפיק הגולש ממסירת היסטוריית החיפושים שלו - מוטלת בספק. לאחר תקופה ארוכה שבה התנסה עורך בלוג זה בשירות ה"חיפוש מותאם אישית" של גוגל, הוא לא מצא יתרון משמעותי כלשהו בצורת חיפוש נטולת-פרטיות זו. לכן חשוב לציין כי אגירת החיפושים הקודמים היא לא רק חדירה מוגזמת לפרטיות הגולש, אלא גם שירות שאינו בהכרח מועיל למשתמש הממוצע, למרות כל הכוונות הטובות של גוגל ודומיה.


כך תמחקו את היסטוריית החיפוש שלכם
כל מה שצריך לעשות כדי למחוק את המידע האישי ש"האח הגדול" אוסף עליכם בלי להתבייש הוא להיכנס להיסטוריה, להכניס סיסמה אם מתבקשים, ואז לראות אם מופיע תפריט ימני עם הקישור הקטן והערמומי "הסר פריטים". אם התפריט לא מופיע, הכניסו מילת חיפוש כלשהי אל תיבת החיפוש בהיסטוריה, ואז התפריט חייב להופיע מצד ימין. הקלקה אחת על "הסר פריטים" ואתם מגיעים לעמוד החשוב ביותר.


ניקוי היסטוריית החיפושים של גוגל בצעד אחד מהיר
פעולה פשוטה ובריאה לכל מי שמעריך פרטיות, אפילו באינטרנט

בעמוד "הסר פריטים מהיסטוריית חיפושים" רק צריך לבחור את "נקה את כל היסטוריית החיפושים", או לבחור "הכל" ואז ללחוץ "הסר". אחרי מחיקת העבר, יש לוודא שגם העתיד לא ייאגר על שרתי גוגל: לכו ל"הגדרות" בתפריט הימני, ובעמוד הבא ("השהה היסטוריית חיפוש עבור המקורות הבאים:") פשוט סמנו את כל הברירות ("אינטרנט", "תמונות", "חדשות" וכו') ובחרו "שמור הגדרות".


רק כאשר תקבלו את ההודעה הבאה, תוכלו לדעת שהצלחתם במשימתכם לשמור על פרטיותכם בגוגל: "היסטוריית האינטרנט שלך הושהתה", ומתחתיה -- "שירות זה לא יאסוף היסטוריה עד שתבחר להמשיך". כאמור, כדי לנטרל את השירות לחלוטין יש לבצע פעולה כפולה: א) מחיקת כל נתוני העבר; ב) הקפאת השירות כדי למנוע אגירה של כל נתוני העתיד. עכשיו אפשר לומר בביטחון ש"האח הגדול גוגל" - עינו פקוחה פחות.

שימו לב למה ש"גוגל" עצמו כותב על השירות הזה: "באילו אתרים אתה מבקר לעתים מזומנות? כמה חיפושים ביצעת בין השעה 10 בבוקר לבין השעה 2 אחה"צ? היסטוריית האינטרנט תיידע אותך לגבי פרטים אלה". עצם העובדה ששירות מקוון מסוגל לקשור בין זהותו של אדם ובין הפעולות האינטימיות ביותר שהוא עושה ברשת, יוצרת פירצה ענקית לכל הגופים הזדוניים בעולם: האקרים, סוכנים ממשלתיים, גופי פרסום, ספאמרים, גונבי-זהויות וכו'.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כתב מרגש של ליאת גת, שהקריא שלמה ארצי בתוכנית הרדיו שלו על אמהות:

Rolex GMT Master II Review