ג'ימייל יוודא שלא שלחתם מייל לאיש הלא נכון


העיקר שלא התבלבלתם בחבר. ג'ימייל | צלם: TheMarker

שני שירותים חדשים יוודאו שכיתבתם את האנשים הנכונים ולא שכחתם אף מכותב פוטנציאלי

14.10.09 | 16:13  עודד ירון
Internet

גוגל הוסיפה לג'ימייל כלים חדשים שנועד למנוע מאיתנו לשלוח את ההודעות הלא נכונות לאנשים הלא נכונים. הצעצועים החדשים שמוצעים במסגרת ה-Labs של גוגל זכו לשמות המשעשעים "אל תשכח את משה" ו"קיבלת את המשה הלא נכון?".

"האם אי-פעם הוספת בטעות את משה (המנהל שלך) במקום את משה (החבר שלך) להודעת דוא"ל?", שואלת גוגל. החברה מסבירה כי בשירות החדש יבדקו לאיזה משתמש התכוונת לפי היסטוריית משלוח המיילים שלך. אם המשתמש שולח לדוגמא מייל קבוצתי לכמה חברי עבודה, ומוסיף בטעות מישהו בעל שם דומה לחבר לעבודה, אך בעל אימייל שונה, ג'ימייל ישאל אותו הם בעצם התכוון לחבר אחר.

שירות "אל תשכח את משה" לעומת זאת, יזכיר למשתמש כי יכול להיות שכדאי שהמייל שהוא שולח יגיע לעוד נמענים. כאשר המשתמש שולח מייל למשתמש, או משתמשים מקבוצה אליה הוא נוהג לשלוח באופן קבוע מיילים, ג'ימייל מציע שמות נוספים המתאימים לקבוצה.

בבדיקה נראה ששני השירותים פועלים לא רע בכלל, לפחות במקרים ברורים של קבוצות נמענים קבועות. אבל, בעוד שהשירותים זכו להסברים בעברית, הניסיון להפעילם בג'ימייל בממשק עברי הוביל למפח נפש וכדי להפעילם נאלצתי להפעיל מחדש את הממשק באנגלית. אבל, יש פיתרון גם למי הממשק העברי שלו מוגבל: ניתן לעבור לממשק באנגלית בהגדרות ג'ימייל, להפעיל את הכלים דרך האייקון הירוק של Labs ואז לשוב ולשנות את שפת הממשק לעברית בהגדרות. משה עדיין יהיה שם.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כתב מרגש של ליאת גת, שהקריא שלמה ארצי בתוכנית הרדיו שלו על אמהות:

Rolex GMT Master II Review