עשרת הדיברות של ג'ורג' קונסטנזה לעבודה קשה

1. לעולם אל תלך ללא מסמכים בידיך אנשים ההולכים עם מסמכים בידיהם נראים כמועסקים העובדים קשה וממהרים לפגישות חשובות. אנשים שידיהם ריקות נראים כאנשים שממהרים למזנון. אנשים המחזיקים בידיהם עיתון נראים כממהרים לשירותים.
והחשוב מכל, וודא כי בעת שאתה חוזר הביתה מהמשרד, אתה לוקח איתך חומר רב, ובכך אתה משדר את הרושם השגוי שאתה עובד שעות ארוכות יותר ממה שבמציאות.

2. השתמש במחשבים כדי להיראות עסוק
בכל זמן שאתה משתמש במחשב, זה נראה כמו עבודה לצופה האקראי. תוכל לשלוח ולקבל דואלים אישיים, לחשב את את מאזנך הכלכלי ובאופן כללי לנוח מבלי לבצע משהו הקשור לעבודתך. אומנם אלו לא התועלות שהתומכים במהפיכת המחשוב בחברה חשבו עליהם, אבל הם חשובים באותה מידה ...
בעת שנתפסת על ידי הבוס – ואתה תיתפס במוקדם או ובמאוחר – ההגנה הכי טובה שלך היא לטעון כי אתה לומד באופן עצמאי תוכנה חדשה, ובכך חוסך לחברה כסף יקר שיועד להכשרה.

3. היראה מוטרד וחסר סבלנות
אם תיראה מוטרד וחסר סבלנות, בפני הבוסים שלך, תיצור את הרושם כי אתה תמיד עסוק.

4. קיטור יצירתי
דבר עם עצמך בקול כאשר יש אנשים בסביבה , כדי שתוכל להיראות כעובד לחוץ ועסוק.

5. שולחן עבודה מבולגן
מנהלים מוכשרים במיוחד יכולים להימנע משולחן עבודה מבולגן. לכל השאר, שולחן נקי מעיד על כך שאינך עובד קשה מספיק. בנה ערימות מסמכים גבוהות בכל איזור העבודה שלך. למתבונן מהצד, העבודה של שנה שעברה תיראה זהה לעבודה של מהיום. במקרה זה רק הנפח הוא החשוב. בנה את מגדל גבוה ורחב ככל האפשר.
אם אתה יודע שמישהו מגיע למשרדך מבעוד מועד בענין מסמך הנחוץ לו, שים את המסמך לו תזדקק במחצית ערימת המסמכים וחפש אותו בעת שהוא מגיע.

6. ערימות ספרים
אם אין לך מספיק מסמכים אותם תוכל להניח על השולחן. שים הרבה ספרים על הרצפה. תוכל תמיד לשאול אותם מהספרייה — מדריכי מחשב דקים הם הטובים ביותר.

7. מענה קולי
לעולם אל תענה לטלפון אם יש לך מענה קולי. אנשים בדרך כלל לא מתקשרים אליך רק בגלל שהם רוצים לתת לך משהו ללא תמורה – הם מתקשרים בגלל שהם רוצים שאתה תבצע עבודה כלשהי עבורם.
זה לא דרך החיים שלך. התוודע לשיחות אליך רק דרך המענה הקולי שלך. אם אתה חש כי מישהו השאיר לך הודעה דחופה שאינה סובלת דיחוי, ענה לו בזמן הפסקת הצהריים – בזמן בו אתה יודע כי הוא אינו נמצא שם – בדרך זו תיראה כעובד מסור ובעל מצפון למרות שאתה נוכל ערמומי.
אם תאמץ שיטה זו, שמיעת השיחות הנכנסות אליך במענה הקולי והחזרת שיחות בעת שאתה יודע שאין מי שיענה עליהם, יגדילו את הסיכויים שהמטלפן יוותר או יחפש פתרון אחר שאינו קשור אליך. ההודעה הכי מתוקה שתוכל לשמוע היא “התעלם מהודעה האחרונה שהשארתי לך, הצלחתי לטפל בזה בעצמי”
אם יש לך מענה קולי המוגבל בכמות השיחות אותם הוא יכול לשמור, דאג להגיע אליו לעיתים תכופות. תוכל לעשות זאת אם לא תמחק שום הודעה נכנסת. אם זה לוקח יותר מדי זמן, שלח לעצמך מספר הודעות עד שהתיבה תתמלא. אם תאמץ גישה זו המטלפנים אליך ישמעו “מצטער, התיבה מלאה. אין אפשרות להשאיר הודעה” – סימן המעיד כי שאתה עובד קשה ונחוץ למערכת.

8. עזוב את המשרד מאוחר
עזוב תמיד את המשרד מאוחר, במיוחד כשהבוס נמצא בסביבה. אינך חייב לעבוד בשעות המאוחרות האלו, קרא מגזינים וספרים שתמיד רצית לקרוא אבל לא הצלחת לפנות זמן אליהם. אל תשכח לעבור ליד משרדו הבוס לפני שתעזוב את המשרד. שלח דואלים חשובים לא בשעות העבודה ( 6:00 בבוקר, 11:00 בלילה ) ובחגים.

9. הרחב את אוצר מילים שלך
קרא את כל מגזיני המחשבים ואסוף את כל הז‘רגון המקצועי והמוצרים החדשים. השתמש בהם באופן חופשי בשיחה עם הבוסים שלך. זכור: הם לא חייבים להבין את מה שאתה אומר ולמרות זאת תישמע מרשים.

10. והדיבר הכי חשוב
אל תעביר את המסמך הזה בטעות לבוס שלך.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כתב מרגש של ליאת גת, שהקריא שלמה ארצי בתוכנית הרדיו שלו על אמהות:

Rolex GMT Master II Review