מדריך | שנמוך גרסת מערכת ההפעלה מ 3.1.3 ל 3.1.2 - אייפון 3GS

אזהרה! נא לקרוא:
1. מדריך זה בא כפתרון לכל אלו ששדרגו בטעות לגרסת קושחה 3.1.3 וברצונם לחזור לגרסה קודמת 3.1.2 והינו מיועד אך ורק למי שנכנס לסידיה ודאג לגבות את קבצי החתימה של גרסה 3.1 או 3.1.2

2. מדריך זה תורגם על ידי ממקור אחר בשפה האנגלית, אינני אחראית לכל נזק שעלול להגרם למכשיר כזה או אחר עקב השימוש במדריך הנ"ל!

הקדמה:

מהו ECID :
ה ECID הינו צ'יפ זיהוי ייחודי אשר משתנה ממכשיר למכשיר.כאשר האייטונס מתחיל את פעולת הריסטור,נוצר קשר עם שרתי חברת אפל בכדי ליצור חתימות לקבצי הקושחה עבור מכשירכם. חיוני שתקבלו חתימות אלו עבור מכשירכם לפני שגרסה חדשה תצא לאור העולם עלמנת שבכל שלב תוכלו להתקין גרסאות קושחה קודמות.

למה צריכים לרוקן את ה-ECID :
חברת אפל הוסיפה רכיב חדש של אבטחה בשם: ECID במכשירי ה-3GS ,הדבר מאפשר לחברת אפל להפסיק כל פעולה של עדכון או שיחזור קובץ IPSW מהמשך שימוש אלא באם הצלחתם להשיג ולגבות את חלקי החתימות אשר נשלחו אליכם כבסיס ל-ECID של המכשיר שלכם (חתימה ייחודית לכל מכשיר) . בעיקרון, חברת אפל הטמיעה את ה-ECID על מנת שמכשירכם יסרב לקבל קבצי ipsw בזמן שנמוך במידה ולא יתבצע אימות חתימה לקובץ ובמילים פשוטות .. אם תנסו להתקין קובץ גרסה נמוך מאשר הקובץ העדכני בשרתי אפל, השרת יסרב לבצע אימות ויחייב אתכם בהתקנה של קובץ הקושחה העדכני.

לפני שמתחילים, לידיעתכם:

1. תהליך זה מיועד אך ורק לאלו שהספיקו להכנס לסידיה וקבצי הSHSH נשמרו.
2. מכשירים שאינם סים פרי ישארו נעולים לשיחות. למרות שניתן לשנמך את גרסת מערכת ההפעלה בתנאי שקבצי ה shsh גובו לא ניתן לשנמך את גרסת המודם ומכשירים שהיו פרוצים (unlocked) ישארו נעולים ללא יכולות סלולריות גם לאחר ביצוע המדריך
הנ"ל.

חלק א'- איך לערוך ולשמור את קבצי ה HOSTS בווינדוס

1. תפתחו את ה- פנקס הרשומות עם הרשאות מנהלים:



2. לאחר שפנקס הרשומות נפתח עם הרשאות מנהלים, עברו במחשבכם לנתיב: C:\Windows\System32\drivers\etc (מתוך פנקס הרשומות) ותפתחו את קובץ ה Hosts כאשר אתם מוסיפים את השורה הבאה:

74.208.10.249 gs.apple.com



3. עכשיו נתבו את דרככם ל-files menu ותשמרו את קובץ האחסון. ביצוע של זה ישנה את דרך ההתקשרות לשרת ויבטיח שהאייטונס יבדוק את גרסת הקושחה בשרת של Saurik במקום בשרת אפל !
בגלל שה-ECID נמצא על שרת זה, הבדיקה והאישור לכך ייכשל כך שהריסטור לגרסה קודמת יצליח ללא הרבה בעיות.

4. תבצעו ריסטור למכשירכם לגרסת 3.1.2 .


חלק ב'- ביצוע שנמוך מגרסה 3.1.3 לגרסה 3.1.2



1. ביצוע DFU למכשיר האייפון:
  • חברו את מכשירכם למחשבכם.
  • לחצו על כפתור הבית ועל כפתור הכיבוי למשך 10 שניות.
  • שחררו את כפתור הכיבוי ותמשיכו ללחוץ על כפתור הבית עד שישמע צפצוף ממחשבכם
  • לאחר כמה שניות האייטונס אמור לזהות את מכשירכם.
  • עד אשר יופיע הלוגו של מצב הריסטור,אתם כביכול נמצאים בשלב של הריקוברי ולא של ה-DFU.
2. כאשר הכנסתם את מכשירכם למצב של DFU,האייטונס יקפיץ חלון עם הודעה אשר אומרת שכרגע אותר מכשיר אייפון במצב ריקוברי. לחצו על ה-OK ולאחר מכן לחצו על ה-Shift שבמקלדת ובמקביל לחצו על כפתור של ה- Restore ובחרו את הקובץ 3.1.2 זמן התהליך: 10דק' - 15דק'.

קרדיט לבלוג של ihackintosh על המדריך.
קרדיט לג'יי על המדריך המקורי.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כתב מרגש של ליאת גת, שהקריא שלמה ארצי בתוכנית הרדיו שלו על אמהות:

Rolex GMT Master II Review