ביקור בבנקוק- אתרי חובה

רצ"ב רשימה של אתרים שחובה לבקר בבנקוק

את כל הסיורים עשינו עם מדריכה דוברת אנגלית ששכרנו מסוכנות TONG

http://www.tourwithtong.com/




מתחם ארמון המלך -Grand Palace : המקום החשוב ביותר לביקור הנו הארמון של המלך  ראמה הראשון  ואוסף של מקדשים יפים הנימצאים במתחם ענקי זה, הביקור לוקח בין שעתיים לשלוש יש להקפיד לבוא בלבוש צנוע.
פרטים מדוייקים  לקוד הלבוש ניתן למצוא בלינק המצורף :http://www.tourwithtong.com/tourtips.htm














הארמון הגדול,הוא חוויה מאיירת עיניים שכל תאילנדים גאים להציג. אתה תהיה מופתע עם הבנייה ארכיטקטונית שונה, שנבנתה בצורה יצירתית עם כוח האמונה והאמונות המוקדשות למלכים ורויאל משפחה ובודהיזם תאילנדים.

הבנייה החלה בשנת 1782, בתקופת שלטונו של מלך ראמה  צ'אקרי ורציפות נבנתה ושופץ במושכות רבות, המשתרע על שטח של 218,400 מטר מרובע, 1900 מטר לקירות, בהיקף של 4 קבוצות גדולות של מבנים המשרתים מלוכה שונה פונקציות. ממוקם בתוך בית המקדש המלכותי של האזמרגד בודהא, התמונה בודהה הקדושה ביותר בתאילנד.

לאחר מותו של מלך ראמה שמיני, המלך התשיעי עבר המעון המלכותי הרשמי לChitralada ארמון, המורכב כעת מוגש לטכסים מלכותיים ועניין דתי. 



וואט פרה קאו  - מקדש בודהה האיזמרגלד -נמצא במתחם הארמון, נחשב למקדש אולי הכי קדוש וחשוב בתאילנד.יש בו את פסל הבודהה הכי קדוש וחשוב בתאילנד,



יוצאים מארמון המלך מהכניסה הראשית  פונים ימינה ימינה וימינה הולכים לאורך החומה  של ארמון המלך, ומגיעים לואט פו. 
וואט פוWat Pho -מקדש הבודהה השוכב המקדש הכי עתיק בבנקוק עם עשרות פסלים


ממוקם בסמוך לארמון הגדול ליד Tha Tien Pier. הוא נבנה בתקופה מאוחרת איאטטאיה, במקור נקרא Wat Photharam, שופץ בעיקר על ידי מלך ראמה אני ומלך ראמה שלישי. מקובל גם להניח, כאוניברסיטה הראשונה של תאילנד כמו כל האוצרות והמדעים של knowledges נאספו ומוצג בסגנונות שונים, ופזר עם chedis רב. בתי Vihara מרשים של בודהה שוכבת ענקית, 46 מטר אורך ו 15 מטר גבוה, הסוליות הן משובצות באם הפנינה בקפידה מתאר 108 סימנים לטובים בבתי תפילה העיקריים Buddhism.The תמונת בודהה יפה שבו האפר של מלך ראמה הייתי מעוגן תחת. הוא נחשב לבית המקדש של מלך ראמה אני מלכותי
קובץ:Bangkok Wat Pho P1100598.JPG



 לינק לאתר : ארמון המלך

ביציאה מואט פו, פונים שמאלה ולאחר מכן עוד  פנייה שמאלה לרחוב קטן שמגיע לנהר. שם עולים על סירת מעבורת שחוצה את הנהר לואט ארון.


וואט ארון-Wat Arun פגודה ענקית הנמצאת מצדו השני של הנהר.

ציון דרך על הגדה המערבית של נהר צ'או פראיה, הוא הפך גמור מWat Pho והאלכסון הפוך לארמון המלך זה ידוע טוב ביותר עבור חרסינה המצופית 79 מטרים Prang גבוה, נוצץ בשמש. באחת התצוגות הטובות ביותר של שקיעה לצלמים.


המקדש נבנה דווקא בתקופת איאטטאיה, נקרא במקור הוואט Makok.השם שונה כעבור להיות בית המקדש של זריחה, כאשר פראיה טאק שלימים הפך למלך טקסין הגדול בתקופת Thonburi (1767 -1782) העביר את הבירה מאיאטטאיה, crusing לאורך נהר צ'או פראיה והגיע למקדש עם שחר.



Wat Arun 03-2012-01.JPG

http://en.wikipedia.org/wiki/Wat_Arun



ביתו של ג'ים תומפסון- מוזיאון המתאר את ביתו של האיש שהחייה את תעשיית המשי והטקסטיל של תאילנד


ג'ים תומפסון הבית, הוא בביתו של ג'יימס האריסון וילסון או ג'ים תומפסון, הידוע כמלך משי תאילנדי, נולד בגרינוויל, דלאוור, בשנת 1906. למרות שהיה לו עניין רב באמנות, הוא בחר להיות אדריכל מתאמן בניו יורק עד 1940. כאשר המלחמה באירופה הפכה אלימה יותר, הוא התנדב לשירות בצבא ארצות הברית, נקודת מפנה חשובה בחייו. הוא שובץ למשרד לשירותים אסטרטגיים (OSS), הגלגול הראשון של סוכנות הביון המרכזית (CIA), מהלך שהציע לו הזדמנות לראות יותר של העולם. במהלך מלחמת העולם השני, הייתה לו הזדמנות לעבוד בצפון אפריקה, איטליה, צרפת ואסיה. לבסוף הוא החליט להתיישב בתאילנד לצמיתות והקים את החברה הנודעת ג'ים תומפסון התאילנדי משי. לאחר מכן הוא זכה באות מסדר הפיל הלבן, עיטור הוענק זרים על שהפך את השירות יוצא דופן לתאילנד. סיפור ההצלחה שלו הפך לאחד מהאגדות שלאחר המלחמה הפופולריות ביותר של אסיה. הישגיו בתקופת שהותו בשנת 25 זכו לו הרבה תהילה כמו "האמריקאי האגדית של תאילנד"
מוקסם עם אמנויות תאילנדיות, הוא קנה חמישה בתים תאילנדיים מאיאטטאיה ואחד מBankruanua, אז שלב אותם ל6 בתי תאומים תאילנדיים מסורתיים, שהושלמו בשנת 1959. הם היו מעוטרים עם עתיקות וחפצי ערך בין צמחים רבים שנים ליד Saensap קלונג.



http://www.jimthompsonhouse.com/




















השוק הצף - שוק דמנואן סדואק - שעה נסיעה מבנקוק מומלץ לשלב עם השוק על פסי הרכבת 

הוא שוק שבו המסחר מתבצע באמצעות סירות בהן מוצגת הסחורה. השוק הצף  נמצא בערך 75 ק"מ מהעיר 
בנגקוק.


.



חובה לבקר

שוק על פסי רכבת - שעת ההגעה בבוקר עד 08:30 כשעה נסיעה מבנקוק מומלץ לשלב עם השוק הצף שוק מקלונג ממוקם במרכז העיר וממש על פסי הרכבת שלה - השביל המרכזי של השוק הוא למעשה תוואי פסי הרכבת, והקונים מתהלכים, נעצרים וממששים את הסחורה תוך כדי שהם עומדים על פסיה של רכבת פעילה. משני צידי הפסים יש דוכנים קטנים, וחלק מהמוכרים לא מטריחים את עצמם בבניית דוכן ומסתפקים בהנחת הסחורה על האדמה, ממש לצד הפסים.

שמונה פעמים ביום, כאשר הרכבת מגיעה, מתפנה בשלווה הקהל העמוס מעל הפסים כבתרגולת יומיומית סדורה. אין צפירות, אין צעקות ואף אחד לא מתעצבן - כולם פשוט זזים בשקט ומפנים מקום. כשהרכבת מסתלקת, חוזרים כולם בטבעיות מרובה לשגרת הקניות והמכירות.
רכבת במרכז השוק Maeklong לקוח מאתר philguidebkk
רכבת במרכז השוק מקלונג לקוח מאתר bangkokpicture






פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כתב מרגש של ליאת גת, שהקריא שלמה ארצי בתוכנית הרדיו שלו על אמהות:

Rolex GMT Master II Review